Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-22, 21:56   #1
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1205
Standard

JP på V75 - pengar fattas?


Jag har alltid antagit att om utdelningen för t.ex 5 rätt på V75 blir för låg så förs hela den summan vidare till 7-rättspotten på nästa omgång, men kollar man längst ner på sidan på en jackpottomgång där det står hur mycket pengar varje pott innehåller så verkar inte detta stämma för varje omgång.

Exempel: V75 den 27 september så blev det ingen utdelning på 5 rätt; potten som gick vidare bör ha varit 33 459 387 * 0.65 * 0.4 = 8 699 441 kr. 20% av detta går till special-V75 den 31/12, så kvar blir 6 959 553 kr, vilket bör bli det som läggs till på 7-rättspotten nästa omgång. Potten den 3 oktober blev dock bara 34 623 432 kr, vilket betyder att endast 6 283 071 kr lags till. Vem har ätit upp de resterande ~680 000?

Jag kan förstå ibland om de vill skjuta till lite extra pengar själva för att kunna annonsera ut högre jackpot-summa, alternativt dela summan mellan 2 omgångar, men att ta bort en så liten del av pengarna fattar jag inte vitsen med. Är siffrorna längst ner inte alltid pålitliga, eller har jag räknat fel nånstans?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+5)
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 22:07   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Jag har alltid antagit att om utdelningen för t.ex 5 rätt på V75 blir för låg så förs hela den summan vidare till 7-rättspotten på nästa omgång, men kollar man längst ner på sidan på en jackpottomgång där det står hur mycket pengar varje pott innehåller så verkar inte detta stämma för varje omgång.

Exempel: V75 den 27 september så blev det ingen utdelning på 5 rätt; potten som gick vidare bör ha varit 33 459 387 * 0.65 * 0.4 = 8 699 441 kr. 20% av detta går till special-V75 den 31/12, så kvar blir 6 959 553 kr, vilket bör bli det som läggs till på 7-rättspotten nästa omgång. Potten den 3 oktober blev dock bara 34 623 432 kr, vilket betyder att endast 6 283 071 kr lags till. Vem har ätit upp de resterande ~680 000?

Jag kan förstå ibland om de vill skjuta till lite extra pengar själva för att kunna annonsera ut högre jackpot-summa, alternativt dela summan mellan 2 omgångar, men att ta bort en så liten del av pengarna fattar jag inte vitsen med. Är siffrorna längst ner inte alltid pålitliga, eller har jag räknat fel nånstans?
Det här beror på att Norge var med och spelade i samma pool som oss den 27/9 men inte den 3/10. Eftersom norska spelare då inte kunde vara med och spela om de pengar man bidragit med så tar Norge hem sin del av jackpoten (minus 20%) och delar ut till sina spelare i deras V75.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
wowsuchev (+10), Lobo (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 11:07   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Jag kan förstå ibland om de vill skjuta till lite extra pengar själva för att kunna annonsera ut högre jackpot-summa, alternativt dela summan mellan 2 omgångar, men att ta bort en så liten del av pengarna fattar jag inte vitsen med. Är siffrorna längst ner inte alltid pålitliga, eller har jag räknat fel nånstans?
ATG skjuter aldrig, ALDRIG till "egna pengar" till potterna. På ett eller annat sätt är det alltid, ALLTID spelarmedel som återförs när en pott är större än den skulle vara med omsättning enbart från aktuell omgång. Antingen från en omgång i närtid eller så ihopsamlat under en längre tid eller möjligen utbetalningar från öresfonden ( som inte alls fylls på i samma omfattning som förr. )

I modern tid har det inte varit fel på storleken på en enda pott hos ATGs streckspel. Så i den meningen är siffrorna alltid pålitliga.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 11:10   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Med andra ord stod Norge bara för knappa 10% av omsättningen. Lågt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td